WŁĄCZ RADIO EZG!

POSŁUCHAJ:

ezglogo2

 

Aktualnie nadajemy:

winamp mediap

real

A A A

 

Przedstawiamy komunikat nr 6 Ruchu na Rzecz Obrony Linii Tramwajowej "46" i Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim z dnia 13 kwietnia 2012 r.

„W myśl listu intencyjnego (…) 26 marca 2012 zawarto porozumienie, regulujące nowe warunki funkcjonowania linii "46".

Jej obsługę przejęło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Łódź (MPK), a spółki Tramwaje Podmiejskie (TP) z zajezdnią Brus przy ulicy Konstantynowskiej i Międzygminna Komunikacja Tramwajowa (MKT) z zajezdnią Helenówek przy ulicy Zgierskiej zostały postawione w stan likwidacji. Linię "46" obsługuje zajezdnia MPK przy ulicy Telefonicznej, a trasa została skrócona i zamiast do Chocianowic, w Łodzi tramwaj dojeżdża tylko do pętli na Zdrowiu.

Obowiązuje taryfa Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi. Choć w tym celu nie było potrzeby likwidacji konkurencyjnych przewoźników (o czym świadczą przykłady pomyślnego wdrożenia - również 1 kwietnia - wspólnego biletu dla MZK i PKS w Koninie, działanie od lat podobnych systemów w Warszawie czy Górnośląskim Okręgu Przemysłowym), dzięki wprowadzeniu możliwości podróży tramwajem "46" na jednym bilecie na całej trasie, taryfa staje się atrakcyjna: tańsze niż poprzednio bilety okresowe, indywidualnie możliwość wyboru biletu czasowego lub jednoprzejazdowego.

Po wielu wnioskach, zgodnie z Państwa postulatami, w dużej części tabor na linii "46" stanowią wciąż wygodne, pojemne i przyjazne pasażerom wagony niemieckie, przejęte w ilości kilkunastu sztuk przez MPK od TP i MKT.

Nie wiadomo jednak, co z całą resztą w pełni sprawnych wozów z Niemiec i Austrii, stojących bezczynnie na Helenówku - wiemy, że grozi im sprzedaż lub zezłomowanie!

Obawiamy się też o losy zajezdni likwidowanych spółek - Brus i Helenówek, kluczowych dla podmiejskich linii tramwajowych, oraz terenów, na których się znajdują.

W artykule opublikowanym na stronie internetowej Urzędu Miasta Ozorkowa http://ozorkow.info.pl/?p=3892 czytamy, że burmistrz Jacek Socha deklaruje starania o modernizację linii, a Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zapewnia zwrócenie się w tej sprawie z prośbą o dofinansowanie do Urzędu Marszałkowskiego. Mamy nadzieję, że urzędujący nas nie zawiodą i spełnią swoje obietnice. Liczymy na ścisłą współpracę.

Szanowni Państwo! Naszym celem jest troska o utrzymanie i rozwój linii "46". Ruch kończy działalność, powołując do życia stowarzyszenie. Na podpisanie protokołu założycielskiego zapraszamy w niedzielę 22 kwietnia 2012 do domu parafialnego parafii świętej Katarzyny w Zgierzu przy Placu Jana Pawła II 11/13 na godzinę 12.00”.

źródło: Adam Rembak

Ruch na Rzecz Obrony Linii Tramwajowej "46" i Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim

.