WŁĄCZ RADIO EZG!

POSŁUCHAJ:

ezglogo2

 

Aktualnie nadajemy:

winamp mediap

real

A A A

Tramwaj "46" kursuje w obecnej formie co najmniej do końca marca 2012. Pod koniec grudnia 2011 wszystkie zainteresowane strony podpisały list intencyjny, w którym wyrażają chęć dalszego funkcjonowania linii, bez dzielenia jej na odcinki.

Otrzymaliśmy wreszcie odpowiedź od prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej (ZDiT.TT.40350-2-56/2011) na nasz Protest przeciwko likwidacji tramwajów "16" i "46" oraz na Apel o anulowanie wycofania udziałów ze spółki MKT. Pełną treść rozesłaliśmy Państwu na pocztę elektroniczną, a dla pozostałych chętnych jest do wglądu. Czytamy, że miasto Łódź chce wprowadzić na linię ozorkowską spółkę MPK. Ma się to odbyć celem "dostosowania komunikacji podmiejskiej do potrzeb pasażerów oraz doprowadzenia do podniesienia standardów usług". Jednak jak to osiągnąć przy zamianie przewoźnika na droższego i oferującego jedynie przestarzałe technologicznie wagony typu 805Na, oparte na konstrukcji typu PCC z lat trzydziestych XX wieku, w zamian za eksploatowane przez MKT nowocześniejsze funkcjonalne, pojemne i bardziej komfortowe wozy produkcji niemieckiej - nikt wytłumaczyć nie zechciał.

Wobec tego faktu wznowiliśmy akcję zbiórki podpisów pod petycją do władz Łodzi o niewycofywanie się z porozumienia obowiązującego od 1993 roku i 20 stycznia 2012 w liczbie 1848 złożyliśmy je w Urzędzie Miasta Łodzi, a więc podpisów od Państwa wpłynęło w sumie już co najmniej 3368.

W ubiegłym tygodniu rzecznik MPK, Bogumił Makowski, opublikował w łódzkich mediach informację, że wozy 805Na, posiadane przez reprezentowaną przez niego spółkę, nadają się do obsługi linii podmiejskich. Wieść tę przyjmujemy z ogromnym zdumieniem i uznajemy jako przykre nieporozumienie. Do rzecznika MPK apelujemy o natychmiastowe zaprzestanie szerzenia fałszywych wiadomości, a do zarządu spółki MPK i władz Łodzi kierujemy prośbę o zorganizowanie prezentacji tych wagonów i wykazanie ich rzekomej funkcjonalności; mile widziana będzie obecność pana Bogumiła Makowskiego. Z tego samego źródła dowiadujemy się, że jeśli obsługa linii "46" zostanie powierzona spółce MPK, prawdopodobne jest, iż trasa będzie podzielona na dwa odcinki, jeśli tak zdecyduje organizator - podlegający prezydentowi Łodzi Hannie Zdanowskiej "Zarząd Dróg i Transportu".

Adam Rembak
Ruch na Rzecz Obrony Linii Tramwajowej "46" i Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim

.