WŁĄCZ RADIO EZG!

POSŁUCHAJ:

ezglogo2

 

Aktualnie nadajemy:

winamp mediap

real

A A A

autobus 1Propozycje zgierskich radnych dotyczące zmian w komunikacji miejskiej wywołały ciekawość i zaniepokojenie wielu mieszkańców. Podczas Komisji Spraw Obywatelskich władze miasta zapewniły, że rewolucyjnych zmian póki co nie będzie.

Informację nt. funkcjonowania transportu publicznego w Zgierzu podczas komisji przedstawił Paweł Marczewski, p. o. kierownika Miejskich Usług Komunikacyjnych. Poinformował, że komunikacja miejska notuje dziennie 15 tys. przejazdów osób i w najbliższym czasie nie planuje się podwyżki cen biletów. Radni przedstawiali swoje propozycje dotyczące zmian w trasach linii autobusowych bądź ustawienia nowych przystanków i wiat.

Paweł Marczewski, p. o. kierownika MUK:

Co się może zmienić...

Podczas styczniowej sesji przewodniczący RMZ Radosław Gajda (Prawo i Sprawiedliwość) zaproponował zmianę trasy linii nr 1, która miałaby dojeżdżać do Starostwa Powiatowego, likwidację linii nr 3 oraz poprowadzenie linii nr 6 przez plac Kilińskiego. Kolejnym pomysłem, pojawiającym się już nie pierwszy raz, jest wprowadzenie biletów czasowych. Radny Jakub Filipowicz (Inicjatywa Samorządowa) wnioskował o przejazd linii nr 4 i 8 przez ul. Łęczycką, Proboszczewice i Rondo im. L. Kaczyńskiego. - To rozwiązanie skomunikuje Osiedle 650-lecie z osiedlami Proboszczewice i Rudunki - zwraca uwagę Filipowicz. - Sprawdzaliśmy to, ulica Proboszczewice to zagrożenie dla podwozia autobusu niskopodłogowego - odpowiada kierownik MUK.

Interpelację ws. skoordynowania wieczornych rozkładów jazdy autobusu nr 5 i tramwaju nr 16 złożył radny Jakub Pyrzanowski (IS). - Myślę, że niewielka korekta kursów i przesunięcie odjazdu ostatniego autobusu o kilka minut później pozwoli na zwiększenie komfortu powrotów mieszkańców północnej części miasta - napisał Pyrzanowski. W trakcie Komisji Spraw Obywatelskich radna Henryka Piekut (IS) zwróciła uwagę na punktualność autobusów, które przyjeżdżają wcześniej, niż powinny. - Jeśli kierowca jest na przystanku przed czasem, powinien poczekać i odjechać zgodnie z godziną na rozkładzie - zaproponowała. Radny Bartosz Janiszewski (Platforma Obywatelska) wniósł o przeniesienie przystanku linii nr 1 przy ul. Parzęczewskiej na pętlę autobusową. Jak argumentował, w obecnej lokalizacji na przystanku nie ma wiaty ani oświetlenia.

... ale jeszcze nie teraz.

Prezydent Przemysław Staniszewski i jego zastępca, Bohdan Bączak przyjęli uwagi radnych, lecz dali do zrozumienia, że wszelkie drobne modyfikacje muszą ze sobą współgrać w ramach jednej dużej zmiany w zgierskiej komunikacji miejskiej. Możliwa reforma odbędzie się jednak nie od razu i w porozumieniu z radnymi i mieszkańcami miasta.

Bohdan Bączak zwrócił natomiast uwagę na dotychczasową poprawę funkcjonowania zgierskiego transportu zbiorowego, m. in. jednolitą malaturę autobusów i ujednolicony ubiór kierowców. Zapowiedział pojawienie się całodobowych biletomatów w głównych punktach komunikacyjnych w mieście oraz w autobusach na trasie linii nr 6. Rozkłady jazdy będą także dostosowane do rozwijającej się Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Od czerwca do września skomunikowany z resztą miasta w obie strony będzie Ośrodek Wypoczynkowy "Malinka", rozważane jest poprowadzenie którejś linii przez ulice Cezaka i Dubois. - Linia nr 1 nie zniknie z Kuraka, cała dyskusja to niepotrzebny szum medialny - zapewnił dodatkowo mieszkańców i mieszkanki osiedla zastępca prezydenta.

ezgSwoją propozycję kompleksowych zmian w zgierskiej komunikacji miejskiej niebawem przedstawi także Stowarzyszenie EZG.

.