WŁĄCZ RADIO EZG!

POSŁUCHAJ:

ezglogo2

 

Aktualnie nadajemy:

winamp mediap

real

A A A

 

lka flirtNa Dworzec Łódź Kaliska wjechały pierwsze pociągi, które będą obsługiwać Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Sześć Flirtów wyprodukowanych przez firmę Stadler Polska przywitali m.in.: marszałek województwa łódzkiego i samorządowcy z miast, do których będzie dojeżdżać ŁKA.
W ramach projektu „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”, zamówionych zostało 20 dwuczłonowych pojazdów typu FLIRT3. Pociągi prezentują najnowocześniejszą technologię kolejową na świecie, dlatego ich wjazdy był bardzo efektowny i zrobił duże wrażenie na oczekujących na dworcu.
Kiedy pojazdy niemal bezszelestnie podjechały na perony można było zobaczyć je od środka. A było co oglądać, bo wnętrza są przestronne, klimatyzowane, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znajdują się w nich biletomaty, monitory LCD, gniazdka elektryczne oraz kamery monitorujące. Pociągi zostały też wyposażone w przestronne toalety z przewijakami niemowlęcymi, uchwyty na wózki oraz stojaki na rowery.
Marszałek Witold Stępień, zanim obejrzał wnętrza, razem z wiceprezesem wykonawczym firmy Stadler na Europę Środkową - Christianem Spichigerem, złożyli pamiątkowe wpisy na boku pociągu. Po nich zrobili to inni pasażerowie.
- Pociągi są szybkie, ciche, wyposażone w wiele udogodnień dla pasażerów. Jestem przekonany, że pasażerowie to docenią, a mieszkańcy będą się chętnie przesiadać do tego środka komunikacji - mówił po przejechaniu pierwszych kilkuset metrów marszałek Witold Stępień. W trasę wybrali się również m.in. europoseł Joanna Skrzydlewska, senator Ryszard Bonisławski, wojewoda Jolanta Chełmińska oraz przewodniczący Sejmiku Województwa Łódzkiego Marek Mazur.
Pojazdy wyprodukowane dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej mieszczą 254 pasażerów i są wyposażone w 120 miejsc siedzących. Długość jednego pojazdu to 45,7 metra. Dzięki nowoczesnej konstrukcji ze stopów aluminium znacznie ograniczona została ich waga, co przekłada się na mniejsze zużycie energii oraz niższe koszty eksploatacji.
Umowa zawarta pomiędzy Łódzką Kolej Aglomeracyjną a firmą Stadler Polska obejmuje nie tylko dostawę 20 pojazdów FLIRT3, ale również świadczenie przez producenta usług serwisowania zamówionego taboru przez 15 lat od momentu jego dostarczenia. Łączna wartość kontraktu to ponad 510 milionów złotych brutto (382,6 miliona złotych za dostawę 20 pojazdów oraz 128,1 miliona złotych za ich utrzymanie techniczne).
- Każda relacja zaczyna się od jakiegoś flirtu. Jestem przekonany, że mieszkańcy województwa łódzkiego chętnie będą flirtować z naszymi Flirtami i flirtować we Flirtach - żartował wiceprezes Spichiger. - Pociągi, które zaoferowaliśmy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej to trzecia generacja znanych i lubianych przez pasażerów na całym świecie pojazdów z rodziny FLIRT. O ich popularności świadczy fakt, że do tej pory sprzedaliśmy już ponad 950 tego typu zespołów przewoźnikom z kilkunastu krajów. Najnowszy model pociągu FLIRT został wyposażony w najbardziej innowacyjne rozwiązania i spełnia najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa oraz wymagania najnowszych norm europejskich - dodał już na poważnie.
Przekazane pojazdy będą przez najbliższe tygodnie testowane na trasach obsługiwanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. 15 czerwca rozpoczną regularną pracę na linii Łódź Kaliska-Sieradz. W dalszych miesiącach, wraz z realizacją następnych etapów dostaw taboru, będą uruchamiane kolejne połączenia.

źródło: www.lodzkie.pl

.