WŁĄCZ RADIO EZG!

POSŁUCHAJ:

ezglogo2

 

Aktualnie nadajemy:

winamp mediap

real

A A A

 

lka podsumowanie1

W Urzędzie Marszałkowskim podsumowano pierwszy etap inwestycji polegającej na budowie i przebudowie przystanków kolejowych na trasie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, w tym przystanków Zgierz Jaracza, Zgierz Północ i Zgierz Kontrewers.

Projekt o nazwie "Budowa, przebudowa przystanków kolejowych na trasie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez utworzenie intermodalnych przystanków z Łódzką Koleją Aglomeracyjną - etap I" był dofinansowany decyzją Zarządu Województwa Łódzkiego z pieniędzy unijnych. Obejmował on budowę ośmiu nowych przystanków: Łódź Radogoszcz Zachód, Glinnik Wieś, Domaniewice Centrum, Zgierz Jaracza, Zgierz Północ, Ozorków Nowe Miasto, Łódź Pabianicka, Łódź Dąbrowa; oraz przebudowę 9 istniejących: Smardzew, Glinnik, Swędów, Stryków, Bratoszewice, Głowno, Zgierz Kontrewers, Chociszew, Grotniki (na zdjęciach - przykładowe przystanki przed i po modernizacji).

Większość z tych przystanków leży na trasie Łódź - Łowicz. W tym roku mają być odnowione kolejne - na terenie Łodzi. W drugiej połowie roku powinny być zrewitalizowane stacje: Łódź Stoki, Łódź Marysin i Łódź Arturówek.

- W nowej perspektywie finansowej planujemy rozszerzyć działalność ŁKA i wybudować bądź odremontować przystanki m.in. na trasach do Piotrkowa, Tomaszowa i Opoczna - mówił marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień.

W związku z tym że przystanki będą "intermodalne", czyli pasażerowie mają mieć możliwość przesiadki na inny środek transportu, powstały przy nich parkingi dla samochodów i rowerów, a samorządy starają się o skomunikowanie z nimi lokalnych środków transportu. Wszystkie stacje zostały też dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych, a perony na nich zostały podniesione, aby łatwiej było wsiąść do pociągów. W Strykowie i Głownie odremontowano budynki dworców.

Prace wykonane w ramach projektu kosztowały 52 mln zł, a dofinansowanie unijne wyniosło 36 mln zł. Został on zrealizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w oparciu o umowę partnerską z PKP S.A., Miastem Łódź, Gminą Zgierz i Gminą Miastem Zgierz. Stąd obecność na poniedziałkowej konferencji prezydenta Zgierza Iwony Wieczorek, zastępcy wójta gminy Zgierz Marka Kominiaka oraz dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi Grzegorza Nity.

źródło: www.lodzkie.pl 

 

.