WŁĄCZ RADIO EZG!

POSŁUCHAJ:

ezglogo2

 

Aktualnie nadajemy:

winamp mediap

real

A A A

wedrowny 7czerwca

Dzieci biorące udział w zajęciach Wędrownego Uniwersytetu poznają kolejne ruchy artystyczne – za nami impresjonizm i dadaizm. Każdy z prądów artystycznych wymagał szczególnej oprawy.

- Aby zrozumieć impresjonizm wybraliśmy się na plener – opowiada Daniel Kiermut – koordynator projektu. Każde dziecko otrzymało płótno, paletę, farby, a następnie ruszyliśmy "łapać wrażenia". Malując dzieci starały się korzystać z zasad, które poznali podczas części teoretycznej. Okolice każdej z miejscowości, gdzie pracujemy są piękne, dzieciakom udało się to uchwycić. Wszyscy byli niezwykle podekscytowani, że malują jak "prawdziwi artyści".

Kolejne spotkanie dotyczyło buntowników – dzieci poznały ruchy awangardy początku XX wieku. Z prowadzącymi Rozmawiały o tym jak powstał Cabaret Voltaire, a zgromadzeni wokół artyści powołali ruch wymierzony w społeczne normy i kanony tworzenia. Popołudnie z dadaizmem było niezwykle przyjemne – po krótkim teoretycznym wstępie zajęliśmy się przygotowaniem kolaży i wierszy, finalnie wykonaliśmy melorecytacje, które zarejstrowaliśmy w krótkich filmach video – opowiadają o zajęciach w Szczawinie prowadzący.

Prace, które powstają są imponujące – zapowiadają się niezwykle ciekawe wystawy.

Projekt Wędrowny Uniwersytet Dziecięcy: Kultura w terenie jest finansowany z środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Edukacja kulturalna.

.