WŁĄCZ RADIO EZG!

POSŁUCHAJ:

ezglogo2

 

Aktualnie nadajemy:

winamp mediap

real

A A A

Prawa konsumenta, zasady reklamacji i wymiany towaru były tematami prelekcji Powiatowej Rzecznik Konsumentów Ewy Walczak w ZSO im. St. Staszica. W edukacyjnej pogawędce uczestniczyli uczniowie i uczennicy klasy pierwszej.

ewawalczak

Powiatowa Rzecznik Konsumentów przyznała, że klientowi, którego reklamacja została uznana, przysługuje naprawa towaru, jego wymiana na taki sam bez wad, bonifikata finansowa lub prawo do odstąpienia od umowy. Zwróciła uwagę młodych ludzi na niezgodne z prawem wybiegi, jakie najczęściej stosują producenci lub sprzedawcy. Uczniów interesowało, czy sprzedawca może nie przyjąć ich reklamacji. - Przyjęcie reklamacji od klienta jest obowiązkiem sprzedawcy – podkreślała Ewa Walczak. – Jeśli odmawia on tego, należy powiadomić o zajściu Inspekcję Handlową, która dokona kontroli w sklepie, gdzie złamano prawo. Kontrola taka wiąże się najczęściej z wysokimi karami finansowymi.

Młodzież dowiedziała się też, że towar z posezonowej przeceny także podlega reklamacji, tak samo jak rzeczy, których cena została obniżona z powodu jakiejś ich wady, o której wiedzieliśmy nabywając je.
- Tego typu akcje, w ramach edukacji konsumenckiej, staram się prowadzić dwa razy w miesiącu w szkołach ponadgimnazjalnych – mówi Ewa Walczak. – W Zgierzu rozmawiałam już z uczniami z „Cezaka” i „Traugutta”. We wrześniu planuję odwiedzenie zgierskich przedszkoli. Dysponując materiałami rysunkowymi, przygotowanymi przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, będę uświadamiać dzieciom, na co zwracać uwagę podczas zakupów, jak ważne jest sprawdzanie np. daty przydatności do spożycia.

źródło: www.powiat.zgierz.pl

.